2011. augusztus 18., csütörtök

Róma - beszámoló

Hű, egy kicsit sűrűek voltak az elmúlt hetek és eléggé elhanyagoltam ezt a blogot, sajnálom. Viszont Amerika lezárult nálam, de persze ha van kérdésetek, vagy valami témaötletetek amiről még olvasnátok, kiabáljatok, és összehozok egy beszámolót. :)

Addig is elkezdem előrül az útjainkat. Róma volt a második külföldi utam, az első Svédország fele volt, de arról majd később, bővebben. Hiába laktam a román határtól pár percre, 21 éves korom előtt nem voltam külföldön. :) Na de utána aztán nem volt megállás. Rómába 2006 novemberében mentünk, egy egyszerű 4 napos kiruccanás volt, hirtelen jött az ötlet, és tulajdonképpen ez volt az első közös "nyaralásunk", amit 5 évre rá követett a második. :)

A legelső dolog amit megállapítottunk az olaszokról, hogy őrült módjára vezetnek. Egy nőt kaptunk taxisnak, már az is vicces volt, hogy veszekedtek azon, ki vigyen el minket. De aztán az, hogy először járunk idegen országban, nem tudjuk, hogy merre megyünk és még össze vissza is vezet, bevág a kocsisor elé a pirosnál, meg ilyenek, hát szerintem kitaláljátok, alig vártuk, hogy épségben megérkezzünk a szállodához. A Kolosszeum közelében foglaltunk szállást, ami annyira jól sikerült, hogy tényleg ott volt az utca végén, a Forum Romanum-mal egyetemben.


Elég rég volt, úgyhogy már nem is emlékszem, de talán reggel érkeztünk, és lepakolás után már el is indultunk megnézni a két műemléket. Azt tudnotok kell, hogy odáig és vissza vagyok a történelemért, az ókorért, imádom a mai napig, de mikor megláttam a Kolosszeumot, illetve bementünk, és belül is láthattam, egy kicsit csalódott voltam. Nem tudom, nem jött a katarzis, pedig azt hittem, hogy kicsit átszellemülten el tudom majd képzelni, hogy milyen is volt egy gladiátor harc, hogy üvöltött a csőcselék, és úgy általában milyen hangulat lehetett bent. :) Sebaj, a Forum Romanum már jobban tetszett, jó, hogy maradtak meg ilyen régi falak és kövek, szerintem ez is fontos egy város, egy kultúra életében, nem kell mindennek modernnek lennie. :)


Szóval első nap ezt a környéket jártuk végig.
Második nap a Via Del Corsón sétáltunk végig és a Spanyol lépcsőnél kötöttünk ki. Rengeteg képet láttam róla, és mindenképp meg akartam nézni, de ez sem volt olyan, mint vártam, mert nem voltak rajta virágok, így csak egy egyszerű lépcső volt. Viszont felsétáltunk rajta és megnéztük a naplementét. :) Fogalmunk sem volt róla, hogy hol vagyunk, viszont nem messze a lépcső tetejétől egy tömeget vettünk észre. Egy hotel bejárata előtt álltak, gondoltuk megállunk mi is, megnézzük, hogy mi van itt. Hova csöppentünk? Hát az elé a hotel elé, ahol Tom Cruise és Katie Holmes szállásolta el vendégeit az esküvőjükre. :D Sajnos kisebb buszokkal jöttek a vendégekért, de azért Will Smith-t és Victoria Beckhamet sikerült megpillantanunk. :)


Harmadnap parkokat jártunk végig, az nem volt annyira izgalmas. :)

És utolsó nap pedig a Vatikánnál és az Angyalvárnál jártunk. A Vatikánba nem mentünk be, igazából egyikőnk sem annyira vallásos, hogy ez érdekes legyen a számunkra, de azért megnéztük. A Vatikántól az Angyalvárig egy újabb érdekességet figyeltünk meg. Méghozzá az afro-amerikaiakat, akik hamis márkás táskákat árultak. Egy lepedőre voltak kirakva a termékek, ami azért volt praktikus, mert mikor megjelent egy rendőrautó, az első leadta a jelet és 2 másodperc alatt összecsomagoltak és elvegyültek a tömegben, illetve eltűntek a kisebb utcákban.


Az Angyalvártól még elsétáltunk a Pantheonig, útközben pedig megettük életünk legrosszabb pizzáját. Nem gondoltuk volna, hogy ez pont Olaszországban következik be, vastag volt a tésztája, íztelen, a sonka pedig, ááá, inkább hagyjuk. :( A Pantheont körbejártuk, be is mentünk.


Igazából ami nem tetszett a városban azok a macskaköves utak, járdák voltak. Illetve nagyon sok helyen, leginkább aluljárókban volt büdös. Az viszont vicces, hogy a gyalogosoknak is 3 színű a lámpájuk, vagyis a piros és a zöld között van sárga, mint az autósoknak.

Akkor még csak egy nagyon egyszerű kompaktunk volt, nem is készült sok kép, de legalább láthatjátok hogy néztem ki 5 évvel ezelőtt. :)
Habár annyira már nem emlékszek erre az utazásra, de van valakinek kérdése? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése