2011. június 11., szombat

Beszámoló - Hawaii összegzés

20 napot töltöttünk Hawaiion, igaz nem csináltunk annyi programot, mint amennyi kifutotta volna az időnkből, de azért úgy gondolom egy keveset már tudok írni erről a szigetről (?). Minek nevezzem, várost nem írhatok, országot sem, bár szerintem az lenne a megfelelő. Ugyanis Hawaii semmiben, de abszolút semmiben nem hasonlít Amerikára. Ezért én nem is tekintek úgy rá, mint Amerika egyik államára.
A Hawaiiak sem szeretik, hogy be lettek kebelezve, mindent megtesznek azért, hogy megtartsák a hagyományaikat, ne vesszen kárba az, hogy ők inkább polinéziaiak, mint amerikaiak.

Amerika legnyugatibb pontja 4025 km-re található, ez több, mint Los Angelestől New Yorkig (3961 km). A repülőút Los Angelestől Honoluluig 5 és fél óra. Azért elég nagy távolság. New York és Hawaii között 6 óra az eltérés. Nem is értem, hogy eshetett meg, hogy Amerika úgy gondolta, hogy Hawaii még őket illeti...

Sebaj, szurkolok a hawaiiaknak, hogy tartsák meg a hagyományukat, és próbáljanak meg maguk maradni.

Mikor megérkeztünk, átszállásokkal, várakozásokkal együtt egy olyan 26-28 óra út után (igaz egy éjszakára megálltunk Las Vegasban, hogy mégse legyen olyan nagyon sok az út), az első feladat a 12 óra időeltolódás leküzdése volt. Ennyire messze még nem voltunk Magyarországtól, eddig 10 óra eltérés volt a legtöbb keleti irányba, de erről majd később. :)

Már rutinosnak mondhatjuk magunkat ilyen téren, és szerintem a szervezetünk is tudja, hogy folyton össze vissza vagyunk, és nyugat felé könnyebben is megy az átállás, ez mégsem volt annyira egyszerű. Azt szokták mondani, hogy amennyi órát kell átállni annyi napba fog telni, ez nagyjából így is van. Otthon dél körül kelünk és 3 körül fekszünk, szóval azért nagyjából nyugatibb időre vagyunk állva, de azért az első pár napban este 6-7 óra körül feküdtünk és reggel 4-5 körül keltünk... Kellett azért egy bő hét, hogy úgy nagyjából emberi időre álljunk át.

Az első egy hét esős volt, úgyhogy nagyon nem csináltunk semmit, csak pihentünk, azt se tudtuk jó formán, hogy milyen nap van. :)
Amint kisütött a Nap, megnéztük az óceánpartot, fürödtünk, egész jó volt a víz. Waikiki beachen voltunk, ott több féle partrész is volt. Volt 1 teljesen szabadon, ahol a hullámok kiértek a partig, volt félig elkerített és volt teljesen elkerített, ahova ugyan folyt be a víz, de melegebb és nyugodtabb is volt. Ugyanakkor rájöttünk, hogy jó magyar lévén nem vagyunk mi homokhoz szokva és nem is szerettünk még meg azóta sem, úgyhogy többször inkább a hotel medencéjénél voltunk, mint a parton nem beszélve arról, hogy Amerikában nem lehet közterületen inni, úgyhogy az is jobban csábított a medencéhez, hogy ott megtudtunk inni egy jó hideg sört. :)

Honolulu és Waikiki nagyon kiéleződött a turistákra, illetve rengeteg tömbház van és zöld terület alig. A parton azért jócskán van, ahol már korábban írtam azt csinál az ember amit akar. Elég sok hajléktalan lakik ott sátrakban, többen jógáznak,vagy éppen kiülnek piknikezni, barbequezni.
A sziget körüli túra vezetőnk mondta, hogy ha az igazi Hawaiit akarjuk látni, akkor át kell mennünk a hegyen. Honolulut ugyanis egy hegyvonulat veszi körül, ami felett mindig felhős volt az ég. Igaza volt, az a kicsi amit láttunk a szigetből a buszból sokkal jobban tetszett, mint Honolulu. És még azt is mondta, hogy Amerikához való csatolásuk után 1 dolgot kaptak az álmok földjétől, az pedig nem más, mint a gyorséttermek. Írtam már ezt is korábban, hogy nem sok jó helyet találtunk, ahol normális ételt lehetett volna kapni. Hamburger, pizza, hot dog, steak volt mindenhol.

Úgyhogy én azt ajánlom, hogy ha egyszer valamelyikőtök Hawaiira tervez utazni, inkább Mauit, vagy a Nagy szigetet szemelje ki, de ha nem, legalább egy szigetek közötti túrát iktasson be. Ezt az egyet sajnálom, hogy kihagytuk, igaz nem olcsó, de azért mégse minden nap jár arra az ember. Én szívesen elmentem volna egy még működő vulkán túrára is, igaz 500$ lett volna fejenként, de biztos nagy élmény lett volna.

Nagyon sok program van, helikopterezés, parasailing ( mikor egy motorcsónak húz valakit ejtőernyővel, ez nagyon jó amúgy!), tengeralattjárózás, szigettúra, szörfözés, hajókázás akár naplementében, bálna nézés (ez időszakos, és kétszer voltunk már olyan helyen, ahol volt ilyen program, persze egyszer sem jó időben mentünk...), és rengeteg sok minden. 1 dolog még ehhez, hogy semmiképp ne a szállodában foglaljatok programokat, hanem menjetek ki az utcára és ott, mert fele annyiba kerülnek ott a dolgok, mint amennyiért a hotelek adják a csomagokat.

Közlekedésről már írtam, hogy szinte mindenhova megy busz, 2,5$ a jegy egységesen és 1 visszaútra, vagy átszállásra is adnak jegyet, amit 3 órán belül lehet felhasználni.
3 turista buszjárat is van, ezek 2$-ba kerülnek és csak 1 útra, viszont nyitottak a buszok és tényleg meg lehet nézni róluk a várost.

Most így hirtelen nem jut már más az eszembe, de ha valamire kíváncsiak lennétek még, akkor írjátok meg és kiegészítem a posztot.

Búcsúzunk Hawaiitól, 4 nap Los Angeles következett.