2012. augusztus 3., péntek

Beszámoló - Barcelona

2010 novemberében jártunk először ebben a városban. Az idő egész kellemes volt, nem is hoztunk igazán meleg ruhákat, éjjel is volt 15-16 fok, de azért az átmeneti dzseki mellett el tudtam volna viselni egy melegebb kabátot is. :)
A repülőút Budapesttől 2 és fél óra, ami úgy gondolom egész baráti, kivéve az indulási időpontot.
Jelenleg a wizzair gépe reggel 6kor indul, úgyhogy most tudtunk aludni a gépen, kivéve, hogy megérkezésnél olyan nyakfájással ébredtünk, hogy az nem igaz. Az új gépeiken 1 percig nem lehet kényelmesen ülni... Az ülés derékszögben van, dönteni nem lehet, hogy teljes mértékben ki tudják használni a gépet, kevesebb a hely, több üléssor van bent...
Átszállással lehet emberi időben is utazni, de egy ilyen rövid útnál az szerintem felesleges.

Szóval novemberben kalandos volt az érkezés, ugyanis nem volt nálunk a hotel címe. Ingyenes wifit is csak nagy nehezen találtunk, de ahhoz is regisztrálni kellett, az idő ment, fáradtak és nyűgösek voltunk, de végül csak megoldottuk. A taxi nem olcsó, nem a város közepén voltunk, hanem a tengerparton, és ott is a reptérhez közelebbi részen, és így is 30 Euró volt. Ami viszont jó, hogy 1 taxi társaság van az egész városban, a taxik fekete-sárga mintásak és egy tarifával dolgoznak.

Nagyjából megnézegettem előre, hogy milyen nevezetességei vannak a városnak, miket szeretnék látni, de végül nem nagyon tartottuk magunkat a tervhez. A legjobb módja, hogy megnézzünk egy várost szerintem a turistabuszok. Barcelonában nagyon jó ez a rendszer, 2 különböző társasággal találkoztunk.
Az egyiknek 2 vonala van, a másiknak 3.

Mi a 3 vonalassal mentünk, én azt ajánlom, nagyobb területet fog át, több megállója van. 23 Euró a jegy 1 napra, 2 napra pedig 30 fejenként. Ebben az van benne, hogy 1 vagy 2 napon át annyiszor használhatjuk a buszt, ahányszor akarjuk és mind a 3 vonalra érvényes. Tehát, ha szeretnénk megnézni például a  Sagrada Famíliát, akkor ott leszállunk, miután végeztünk visszaszállunk egy buszra, megyünk a következő látványossághoz. Az egyetlen hibája csak az, hogy a vonalaknak szerintem
kevés a találkozási pontjuk, illetve hogy csak 1 irányba mennek és 1 kör kb. 2 óra ha nem szállunk le. A buszok menetrendjét, a vonalak térképét itt tudjátok megnézni. LINK
Nagyon jó a metró, busz és az egész közlekedési rendszerük. 1 útra érvényes, busz, metró, villamos jegy 1,45 Euró. A turistabuszon kapunk még a jegy mellé térképet a városról, a buszvonalakról és mindenféle kedvezményes kuponfüzetet, amivel például az állatkertbe is 20%-al olcsóbban mehetünk be.

Novemberben csak 1 piros vonalas útra volt időnk, a buszok emeletesek, és van olyan is, aminek behúzható a teteje, szóval ha esik se ázunk. Akkor nem szálltunk le csak mentünk egy kört, de nagyon fáztunk ugye a melegebb ruha híjján, illetve nem is a buszra készültünk, csak úgy felugrottunk. Ezen kívül még volt egy nap, amikor sétáltunk egy kisebb kört, de a Sagrada Família másnaposság miatt kimaradt. :)

Még egy hetet töltöttünk el azóta itt, mégpedig nemrég, 2011 augusztus 26-tól szeptember 2-ig. Igazán jó időnk volt, egész végig 28 fok volt nappal és éjjel sem volt 20 foknál hidegebb. A tengervíz viszont nem volt megfelelő az én hőmérsékletemnek. Igaz, csak a legutolsó nap mentünk le egy kicsit lábat mosni, csak hogy ezt is kipipálhassuk. :)

Most egy másik buszvonalon mentünk végig, illetve leszálltunk a Sagrada Famíliánál. De nem mentünk be,  csak körbe fotóztuk, mert nagyon hosszú volt a sor. Igazából nagyon sok megálló van, nagyon sok látványossággal, de mi még mindig nem vagyunk annyira városnéző típusok, hogy végignézzünk mindent. Majd talán legközelebb. :)

Ezenkívül most a vásárlás kapott nálam nagyobb szerepet, volt, hogy egy nap 5,8 km-t is sétáltam a városban. Kétszer is végigmentem a híres La Rambla sétányon, ami a turistabuszok "induló" helyétől, az El Triangle bevásárlóközponttól, ahol többek között egy óriási Sephora is van, vezet le a tengerpartig. Végig árusokkal, 1 Eurós legyezőtől kezdve kisnyuszikon át minden kapható itt.
Voltak akik Itt a piros, hol a piros-sal próbálták leszedni a turistákat, és meg kell mondjam, körülöttük volt a legnagyobb tömeg... Voltak befestett arccal, kosztümben szoborként pózoló emberek, a tengerpart felé közeledve pedig sűrűsödtek az éttermek, és a legvégén pedig az 5-10 perc alatt portré rajzolók, festők kaptak helyet.

Ha vásárolni szeretnétek. Én a Maremagnumban voltam, a tengerparton van, nem túl nagy, inkább a spanyol márkák kaptak benne helyet, de van itt pl Kiko is, illetve H&M Divided. Sima és Imax mozi is van itt, illetve az Akváriumot is érdemes megnézni.
Ezenkívül az Diagolnal Mar bevásárlóközpont már nagyobb, illetve nincs messze a Glóries sem, ami félig nyitott. Ezek a 4-es villamos vonalán vannak, aminek az egyik végállomása az állatkertnél van, ami közel van a tengerparthoz. A Placa de Catalunya-nál amúgy a környező utcák is tele vannak boltokkal. Az üzletek egyébként vasárnap zárva tartanak, a bevásárlóközpontokban is csak a mozik üzemelnek.

Az állatkertben mind a 2 alkalommal jártam, ha tehetem mindig elmegyek külföldön állatkertbe.

Mi mind a két alkalommal a Port Olimpic kikötőnél szálltunk meg, és a kikötőknél ettünk. A gyorséttermeken kívül rengeteg normális étterem volt, viszont leginkább csak halas ételek voltak. Nekem, akinek a kedvence a rántotthús meg kellett küzdenem, hogy bármivel is jól lakjak. Halakon kívül jórészt kb. 3-4 más húsételből állt az éttermek kínálata.
Rengetek boruk van és persze a Sangriát is meg kell említsem, amit egyik alkalommal se kóstoltunk meg. :(

Éjszaka vigyázni kell, ugyanis többször hallotuk, hogy megvertek, kiraboltak embereket ezen a környéken. Ezzel persze nem azt mondom, hogy ki se mozduljatok, csak vigyázzatok!

Még annyit írnék róluk, hogy ugye déli ország, így nyugodtak, ráérősek, nem sietnek el semmit. Például egy gyorsétteremben rajtam kívül senki nem volt bent, mégis 5 percbe telt, míg megkaptam az egyszerű szendvicsem. :)

Ha van bármi kérdésetek, szívesen válaszolok! :)

1. Úgy szeretem az ilyen írásaid! Kb. 5 évesen voltam itt, szinte semmire sem emlékszem, de ilyenkor mindig megjön a kedvem egy kis kiruccanáshoz. :)