2011. július 4., hétfő

Beszámoló - Las Vegas 1. rész

Negyedik nyarunkat töltjük itt, illetve csak a harmadikat, legelőször csak 2 hétig voltunk. Azt hittem, hogy erről lesz a legkönnyebb írni, hisz annyit voltunk már itt, ismerem a várost, odatalálok mindenhova, de tévedtem. Azért is nem jött ez a poszt hamarabb, mert nem tudom igazából miről írjak. Ha legelőször látnám, biztos tudnám, úgyhogy most megpróbálok visszaemlékezni, hogy milyen volt első látásra. :)

Éjszaka érkeztünk meg, ez eddig mindig így volt, otthonról dél körül indul gép New Yorkba, és onnan Vegasba. De úgy is lehet jönni, hogy Londonból közvetlen járattal. Talán ez a legegyszerűbb, mert New Yorkba nagyon sokan érkeznek, ennek megfelelően sokat kell várakozni a az országba belépésnél.

Szóval először a város fényeit, a híres kivilágított Strip-et láttuk Vegasból. Gyönyörű volt.
Vegast sokféleképpen emlegetik: a felnőttek játszótere, a bűn városa, a szerencsejátékosok mekkája, és ez kb. mind így van. "Gyümigépekkel" (félkarú rabló) már a reptéren találkozhatunk, az élelmiszerboltokban is vannak, sőt még az utcákon is. Rendszerint idősebb nénik ülnek egész nap ilyen gépek előtt. Első alkalommal mi is elcsábultunk, de hamar rájöttünk, hogy nem ezen fogunk meggazdagodni. :) A Black Jack asztalhoz néha azért még odaülünk... :)

Ilyenkor nyáron már elviselhetetlenül meleg van, napokig 40 fok (néha jön egy kis enyhülés és akkor visszaesik a hőmérséklet 36 fokig), ennek megfelelően minden hotelben és majdnem minden ház kertjében van medence. Ezekkel viszont az a baj, hogy egy európai, de legalábbis magyar ember számára biztos, hogy hideg, kb. 18-20 fokos a víz, ami azért egy felhevült testnek nem olyan kellemes. A hotelek medencéinél folyamatosan járkálnak felszolgálók, lehet kérni italokat, de kisebb bárok is vannak, ahol kérhetünk inni, nem kell várni. A személyit viszont mindenhol elkérik, ha nem látszunk 40 év felettinek. Rengeteg napágy van, árnyék viszont alig, úgyhogy, nagyon sokat kell inni, és kalap sem árthat. Illetve a magas faktorú naptej. Eddig sem mentem haza csokibarnán, most sem fogok, mert habár imádom a meleget, itt képtelen vagyok kifeküdni akár 10 percre is. Ehhez a száraz levegő is hozzájátszik, pára szinte egyáltalán nincs, de legalább így a hajam sem ugrik össze... :D Amit hiányolok az egy vizipark, nem is értem, hogy hogy nincs.

Rio Hotel medencéi

Mivel nagyok a szállodák, minden látótávolságon belül van, ezért minden nagyon közelinek tűnik. De nem így van, ne higgyünk a szemünknek. Meleg van, messze is van, garantáltan elfáradunk, még akkor is ha csak a sarki boltba indultunk. Az mondjuk kihagyhatatlan, hogy végig sétáljunk a Stripen, de azt se 1 nap alatt tegyük.
Amit itt lehet csinálni a szerencsejátékon kívül az annyi, hogy végig járjuk a szállodákat, amik egy része bizonyos témára épült. Mint például a Paris szálloda, ahol van egy mini Eiffel torony, aminek a tetejére fel lehet menni. Vagy a New York, New York, ami előtt áll egy Szabadság szobor. Vagy például a Ceasars Palace (amit biztos sokan ismertek a Másnaposok filmből) tiszta ókori Róma. És még sorolhatnám...
Azt nem mondom, hogy lehet jókat enni, de azért van 1-2 jó étterem, ahol nem csak hamburgereket árulnak.
Ezen kívül sok nemzeti park van a közelben, Death Valley, a Hoover gát, vagy éppen a Grand Canyon.

Amit még mindenképp szeretnék itt megemlíteni, hogy az amerikaiak nagyon szeretik a légkondit. Ez itt úgy nyilvánul meg, hogy amíg kint 40 fok van, addig bent a hotelekben 18-20. Így ha város- és szállodanézésre megyünk, akármilyen hülyén néz is ki, de egy pulcsival készüljünk, mert ha hosszabb ideig vagyunk egy hotelben, konkrétan meg lehet fagyni... Az amerikaiak viszont egy szál trikóban is jól elvannak órákig.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, a címbe kiírtam egy első részt, lehet hogy lesz még Vegasról második is. Mindenesetre, ha van kérdésetek, írjatok!

Képek is jönnek hamarosan.